Onsdagen den 6 april 2005

Jag är så vansinnigt trött. Jag har arbetat ungefär tolv timmar om dagen varje dag (utom i lördags och söndags, då jag endast arbetade mellan fem och sju timmar) sedan jag kom tillbaka från påskledigheten. Jag har slitit som ett jävla as, men som jag bittert har fått erfara är otack den enda löneförmån som erbjuds på Obygdens tingsrätt.

 

Idag har jag haft tre häktningsförhandlingar. Samtliga protokoll jag har skrivit från dessa har kommit tillbaka fullkladdade med röda streck och oläsliga anmärkningar. Fetto verkar vara väldigt irriterad över att jag inte är tankeläsare, för efter varje inlämnat protokoll har han kommit in i min lilla skrubb och mässat över hur han har uppfattat åklagarens framställning, och att man faktiskt måste anse det ena och det andra uttalat i och med att åklagaren sade si och så. Undrar om tanken är att man ska läsa in extra argument i åklagarens framställning, eller om man faktiskt bara ska skriva det som uppges vid förhandlingen i protokollet? Jag har en känsla av att Fetto vill få till tjusiga protokoll att skicka till hovrätten om häktningsbeslutet blir överklagat, han har nämligen en kompis (hur fan nu det har gått till) som arbetar där. Att han får trycka till en notarie i processen ser han antagligen som en ren bonus. Jag känner mig flera centimeter kortare än jag gjorde då jag gick till jobbet imorse. Mår inte alls bra. Tusen spänn på att Fetto hade cement i sandlådan när han var liten. Och ofärgat lego.


Kommentarer
Postat av: MC

HAHAHA! Hysteriskt roligt. Jag sitter själv ting. :)

2005-06-14 @ 15:30:21
Postat av: (c)olonel

Länken till din blogg har idag skickats ut på Stockholms tingsrätts notarie e-postlista. Se nu för f-n till att uppdatera, din publik har just ökat med tiotusentrehundrafemtio (10 350)%

2005-06-14 @ 15:47:47
Postat av: norrlänningen

han verkar ju uppdatera flera gånger i veckan.

Så jäkla kul blogg :):)

2005-06-14 @ 16:01:51
Postat av: Pojkvännen

Jättebra! - men skrattar gör man kanske bara för att det är enklare att hantera eländet!?

Min älskade flickvän sitter ting och jag har hört många historier om de vidriga arbetsförhållandena. Men du har glömt de återkommande sexuella trackasserierna som domare med grundlagskyddade anställningar verkar ha satt i system!

PS - vet ni förresten att det är större sannolikhet att justitieråd ur HD är grovt kriminellt belastad än en slumpvist vald medborgare? Tack Thorsson för att du gett kriminella domare ett ansikte och namn, och tack du bloggare för att du blottlägger andra domares/psykopaters sjuka sinnen.

2005-06-14 @ 16:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

P.g.a. spam kommer alla kommentarer innehållande mer än en länk att granskas innan de läggs ut
Tingsnotarien förbehåller sig rätten att citera kommentarerna