Söndagen den 10 juli 2005

Jag tillbringar just nu en del av min semester på mina föräldrars landställe. Vistelsen är mycket behaglig, men jag är bekymrad över att Förstenotarien enligt rapport från Mikael inte har fått något arbete, och därför med största sannolikhet kommer att fortstätta förpesta tillvaron på tingsrätten på obestämd tid. Mikael kommer visserligen rent tekniskt sett att vara förstenotarie, men jag misstänker att detta faktum inte kommer att hindra Förstenotarien att fortsätta sin kamratförtryckarverksamhet.

 

Trots att jag egentligen alltid vill ge Förstenotarien en tjottablängare mellan lysmaskarna så att han får åka plingplongtaxi till plåsterhuset har jag faktiskt ansträngt mig för att vara trevlig mot honom ända sedan mitt tonårsstinna utbrott. Från början hade jag till och med för avsikt att be om ursäkt, men just när jag var i färd att göra det påpekade han med snörpig mun och höjt pekfinger att jag för dagen inte hade kavaj på mig, och undrade hur jag skulle bära mig åt om jag var tvungen att gå och ut i receptionen för att besvara någon fråga från allmänheten. Viljan att be om ursäkt försvann fortare än mina protokoll kommer tillbaka från rådmännen, och jag var mycket nära att upplysa honom om att de kläder han själv bar togs ur varje anständigt butikssortiment redan under det tidiga åttiotalet.

 

Mitt nya och förbättrade jag, som bestämt sig för att Förstenotarien inte längre ska få locka fram mina allra sämsta sidor, log i stället mot honom och berättade att jag faktiskt hade en kavaj hängande i min garderob i tjänsteskrubben. Förstenotarien nickade förnöjt, och sade att det nog så småningom kunde bli ordning på mig också. Jojo, det kommer det säkert att bli, och samtidigt kommer Loka att lansera ett nytt mineralvatten med fläsksmak.

 

Det kommer att bli rotelbyte för notarierna när jag kommer tillbaka från semesten. Jag hoppas på att få sitta på Järnladyns rotel, men egentligen spelar det ingen roll eftersom jag faktiskt kom ifrån Fettos rotel utan att ha, som jag har märkt hittills, lidit allt för stor psykisk skada. Men för att vara på den säkra sidan är det nog bäst att jag skaffar en stor burk Valium att knapra på till höstens protokollskrivande.

 

Ha en fortsatt trevlig sommar!


Kommentarer
Postat av: notarie i urskogen

Ja! Du är tillbaka!

2005-07-11 @ 19:17:02
Postat av: Rackham den Röde

Enligt tämligen säker källa (inget ordvitsande avsett) kommer Ramlösa inom kort att lansera mineralvatten med smak av torsk och fekalier.

2005-07-11 @ 23:31:06
Postat av: törstig

mmm vad det låter gott

2005-07-14 @ 19:51:23
Postat av: max

Den här bloggen är vansinnigt rolig! Jag är journalist, inte jurist, men det är en stilistisk/humoristisk nivå på den här bloggen så det är inte klokt.

Är extremt nyfiken på vem du är och var du sitter. Om någon har lite tid över kan man kolla upp vilka obygdeliga platser man kan sitta ting på, kolla upp Statshusets telefonnummer och fråga om bandet The Räggers spelat där. Min stalkerbana slutar alltid vid Internet däremot.

2005-07-19 @ 00:58:52
Postat av: Janne

Max, kan inte du sluta med det.

2005-07-19 @ 07:36:46
Postat av: Kimmi

Diggar din blogg sååååå mycket!
Hittade tipset på familjeliv.se
Sluta aldrig skriva! Du borde ha en egen krönika i någon blaska!

Postat av: max

Janne, jag har ju slutat. Jag stalkar runt lite på Internet efter nonsensinfo ibland, men har absolut inte tid att göra efterforskningar om banala saker "i verkligheten" s a s. Du missförstod mig nog.

2005-07-19 @ 15:40:48
Postat av: Håkan

Tack "Tingsnotarien" för en helkul blogg. Satt själv ting 88 - 90 och känner igen en hel del, men lyckligtvis inte allt. Skulle tro att hemligheten med din blogg är en hälsosam mix av fact och fiction... Ett gott betyg är att jag läste säkert femton inlägg innan jag bestämde mig för om du finns på riktigt eller inte!

Hörrni "Kimmi" och "Max" - erkänn att det är ni som är "Tvillingarna".

2005-07-26 @ 02:01:22
Postat av: Erik

Hörru du,
Skitkul läsning. Som jurist, utan ting, på STOR statlig myndighet kan jag bara säga jag har gjort LUMPEN - verkar gå på ett ut.
Fortsätt skriva!

2005-07-31 @ 21:46:56
Postat av: Diga

Hello!
[url=http://rape.ji5cn.info]rape[/url] rape
Buy :-)

2006-09-29 @ 15:19:28
URL: http://phentermine2us.proboards98.com
Postat av: carisoprodol

carisoprodol carisoprodol

Postat av: diazepam

diazepam diazepam

Postat av: Albert

Help me please I want to find my friends

2006-10-15 @ 16:18:05
URL: http://i-do-not-have-site.com
Postat av: Marsha,Marsha


Really nice and interesting website. Thank you a lot! Please also visit my site:

2007-03-13 @ 07:56:06
Postat av: oleg

Just test.
We are sorry for inconveniences. Please, send us ([email protected]) your resource url and we delete it from our base. Otherwise you will recieve a lot of messages evereday. :)
Sincerely,
Oleg

2007-03-14 @ 14:05:16
URL: http://www.google.com
Postat av: Cathy,Cathy

Exelent! Good work! Please visit my homepage too:
[@../doorway/garrik/g3.txt||10||p-1||1||

2007-03-14 @ 16:13:43
Postat av: Lucrezia

mlm+sales+lead++

2007-04-28 @ 12:17:22
Postat av: gonzolder,gonzolder

ja krevetko! Vsem sasat'!

2007-05-09 @ 02:33:10
Postat av: Mr.Blowjob

Hi guys! Cheak my home page plz... Have pleasure when open it??? I Think Yes! Becous this is BLOWJOB! It`s The Coolest and THE Biggest site about Blowjob! The Hotest babes take blowjob! Super sexy!!! Cheak this out and take it easy ;)

2007-05-15 @ 10:04:57
Postat av: Mr.Blowjob

Hi guys! Cheak my home page plz... Have pleasure when open it??? I Think Yes! Becous this is BLOWJOB! It`s The Coolest and THE Biggest site about Blowjob! The Hotest babes take blowjob! Super sexy!!! Cheak this out and take it easy ;)

2007-05-16 @ 02:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

P.g.a. spam kommer alla kommentarer innehållande mer än en länk att granskas innan de läggs ut
Tingsnotarien förbehåller sig rätten att citera kommentarerna