Söndagen den 23 oktober 2005

Kick-offen var en riktig höjdare, må ni tro. Eftersom det inte hade gått ut någon information om hur kick-offen skulle gestalta sig, antog jag att den planerades under största hemlighetsmakeri. Nu i efterhand inser jag att det inte gick ut någon information eftersom det inte fanns något att informera om. Kick-offen gick av stapeln i fikarummet, och när vi kom dit hade man flådigt dukat upp varsin inplastad leverpastejsmörgås på papptallrik. Till smörgåsarna bjöds det flott på (alkoholfri) äppelcider av märket Signum i en och en halvliters petflaskor. När vi slagit oss ner och börjat riva av plasten från våra smörgåsar reste sig Lagmannen upp och försökte plinga i plastglaset. Han harklade sig, och sade att han ville ta tillfället i akt och tacka all personal för en god arbetsinsats, men i själva verket pratade han mest om att de ökande balanserna på domstolen kommer att kräva ytterligare arbetsinsatser, särskilt från notariekollektivet. Jag slutade att lyssna efter ungefär en halv minut och ägnade mig istället åt att smyg-smsa med Mikael som satt på andra sidan bordet. Alltihop var över på en halvtimme. –Är kick-offen slut nu? frågade jag administratören. –Ja, nu är kick-offen slut, svarade han. Sedan gick alla hem.


Kommentarer
Postat av: LR

haha, det låter som ett riktigt partaj det där. Blev det ingen efterfest med Mikael?

2005-10-24 @ 09:01:38
Postat av: Thomas

Ha ha ha ha! Vilka partydjur!

2005-10-24 @ 12:23:55
Postat av: JUT5

Vilken verklighetsfrånvaro. Fantastiskt. När kommer intervjun ut?

2005-10-24 @ 17:29:49
Postat av: Karro på Glamourbloggen

Ha ha ha... jag skrattade så jag dog nästan!
Vilken megakickoff! =) Hälsa Lagmannen att jag kan ansvara för näsa partaj så ska ni få se på fest!

Postat av: Lycklig exnotarie

Det har hor egentligen inte hit, men det ar sa tragikomiskt att jag inte kan lata bli: DN:s politiska chefredaktor har bestamt att DN fom nu ska hanvisa till "EU-domstolen" i stallet for "EG-domstolen" for att han ar radd for att normala manniskor inte forstar vad EG-domstolen ar.

Vissa far poangavdrag pa tentor for att skriva fel medan andra far betalt...

Jag har talat med en journalist pa DN som ar ganska sur.

Kommentarer i den har fragan far garna skickas till [email protected]

2005-10-25 @ 11:01:14
Postat av: Sten Sture

Om inte vilsekomna fransmän och holländare röstat ner konstitutionsutkastet skulle DN och alla andra av gemenskapsterminologi oförstörda människor ha varit korrekta om ett år eller så. Nu kanske det tar ytterligare några år. Håll ut!

2005-10-25 @ 11:27:42
Postat av: Fastighetsjuristen

Angående Lagmannens tal kommer man osökt att tänka på en Dilbert-stripp. Den struthårige chefen: "We think that work is its own reward. Expect to be rewarded twice as much next year."

2005-10-25 @ 15:07:22
Postat av: Frun

:-D:-D det kan ju i alla fall inte bli sämre?

2005-10-26 @ 12:32:52
Postat av: Hobnob

Det här är en fantastisk blogg!!!
Skulle göra succé som tv-serie á la "The Office" (den engelska originalserien)!
Tack för alla asgarv du bjuder på.

Fattar inte att du blivit avslöjad. De hade ju läst bloggen och fattade ändå inget?!?!
Men sen då? När du även skrev om den händelsen??

Synd att din tid där kommer ta slut (för oss läsare i alla fall :-D ).

2005-10-27 @ 14:01:44
Postat av: Hobnob

Menade såklart "Fattar inte att du INTE blivit avslöjad".

2005-10-27 @ 14:02:33
Postat av: DP

Klockren blogg. Déja vu i parti och minut. Gjorde själv ting för ett antal år sedan. Allt överensstämmer. Jag skrattar gott när jag läser. Även om det är smått fantastiskt att det fortfarande finns sådana arbetsplatser på 2000-talet.

2005-10-27 @ 15:24:11
Postat av: Rupert

Jag blir bestört att läsa att en notarie kallar sina överordnande med så nedlåtande namn som i detta fallet. En notarie skall visa sina överordnade respekt.

2005-10-27 @ 15:49:23
Postat av: Lycklig exnotarie

Visst. Och tilltala domaren med "Radmannen". Och sekreteraren med "Sekreteraren". Given succe - not.

2005-10-27 @ 16:13:35
Postat av: Sympatisören

Du Rupert. Jag tänkte bara höra med dig lite snabbt om 94% av din kropp (från huvudet ned till anklarna) är kvar i 1700-talet någonstans medan de resterande 6% hamnat i en tidsvirvel och bara råkat hamna på den här bloggen?

Om du läser mellan raderna kanske du upptäcker att en väldigt stor del av de anställda på domstolen brister i respekt mot notarien.

2005-10-27 @ 16:18:01
Postat av: jurisstudenten

Idag var första gången jag läst denna blogg och måste medge att mitt intresse för notarietjänstgöring väckts! Låter som en trevlig erfarenhet! Ser fram emot att själv få göra notarietjäsntgöring om ca. ett år måste jag säga. Skulle vara bra att veta vilken TR som beskrivs så jag kan söka mig dit!!

2005-10-27 @ 18:57:38
Postat av: Kråkan tillika notarie

Varför slutar lagmännen aldrig att snacka om dessa balanser? Ska det aldrig gå upp för dem att domstolsvärlden är den sävligaste, sömnigaste arbetsmiljö i hela juristvärlden (bortsett givetvis från de som fastnat vid fakulteterna) och att allt alla domare och notarier gör hela dagarna är att sitta och löka och läsa ett och annat rättsfall när andan faller på?

Och en kommentar till jurisstudenten: välj och vraka bland alla landets tingsrätter - det är rena farsen vart du än kommer.

2005-10-27 @ 21:28:22
Postat av: Anonym

håller med

2005-10-28 @ 12:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

P.g.a. spam kommer alla kommentarer innehållande mer än en länk att granskas innan de läggs ut
Tingsnotarien förbehåller sig rätten att citera kommentarerna