Fredagen den 25 mars 2005

Idag är det långfredag och jag är LEDIG och befinner mig i STOCKHOLM! Jag kan verkligen behöva lite semester från den förbannade Obygden. Under helgen kommer förhoppningsvis mina öron att läka ihop (har sår efter notarieörhängena) och mitt självförtroende likaså (kommer troligen att behöva år av terapi på grund av Fettos ständiga kritik). Jag bor hemma hos föräldrarna. Det är faktiskt rätt trevligt, och min mor hade köpt en påskpresent till mig. En stor röd collegetröja, vilken är prydd med texten "STOCKHOLM" i stora blå bokstäver. Jag tänker ha den på mig på jobbet på tisdag. Hehe.

 

Jag har haft Fikavecka den här veckan. Jag kom ihåg att tömma diskmaskinen under hela måndagen, men på tisdagen hade jag förhandlingar hela dagen (satt med Fetto, som ifrågasatte om jag verkligen hade läst juristlinjen när jag hade glömt att låsa upp dörren till förhandlingssalen). I min enfald trodde jag att kollegorna skulle ha överseende med att diskmaskinstömningen blir eftersatt när man sitter på förhandling, men så var det naturligtvis inte. Självklart ska jag tömma diskmaskinen även om jag är upptagen en hel förmiddag utan paus. Vid lunchtid hade disken tornat upp sig, och två av sekreterarna stod och glodde på eländet när jag kom in i fikarummet för att som hastigast kasta i mig en lunchmacka. -Är det inte du som har diskveckan? Vi har faktiskt fått springa och plocka här hela förmiddagen, och se här hur det ser ut, surade Surtanterna surt. Kärringarna måste vara lama i fingrarna, eftersom de varken klarar av att trycka på "ON"-knappen på diskmaskinen eller att ställa in de rena kopparna i skåpet. 

 

Jag struntade i att försöka baka, utan gick istället till bageriet som ligger alldeles i närheten för att köpa fredagsbulle, som enligt Surtanterna skall serveras på onsdagen när det är påskvecka. Fetto tog två vaniljbullar, och med munnen full av den gula röran som han osmakligt nog slickade i sig innan han åt upp själva bullen, klagade han på att det inte serveras hembakt så ofta längre. Han passade även på att påpeka att notarier nuförtiden knappt gör någon nytta på domstolarna. De andra rådmännen skrattade och nickade. -Apropå notarier, så har vi notarier på Obygdens tingsrätt en sådan vansinnig tur, eftersom det är så bra domare som arbetar här, sade Förstenotarien. För en sekund ville jag knäcka näsbenet på honom, men jag nöjer mig för tillfället med att hans tunga kommer att fastna i den röv han slickar rätt som det är. Hoppas bara att jag är där när det händer.


Kommentarer
Postat av: Notarien

Som tur är är det lite snällare på min tingsrätt, men dragen känns igen :-)

2005-06-16 @ 09:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

P.g.a. spam kommer alla kommentarer innehållande mer än en länk att granskas innan de läggs ut
Tingsnotarien förbehåller sig rätten att citera kommentarerna