Torsdagen den 10 augusti 2006

Domarna på tingsrätten brukar den andra onsdagen varje månad äta frukost tillsammans. Som jag har förstått det hela inköps ägg, frallor och pålägg in enligt ett roterande schema, och varje domare får som motprestation betala en summa om femton kronor. Man kan tycka att institutet frukostfrallan inte borde ge upphov till några konflikter, men det är naturligtvis helt felaktigt. Domarna är så pass snåla att det nästan vid varje tillfälle uppstår diskussioner om vem som har betalat vad, och så vitt jag har begripit har Fetto satt i system att enbart lägga tio kronor i frallkassan med förevändning att han skall betala den sista femman senare. Detta brukar få Hysterika att med sammanbitna käkar hoppa jämfota av frustration, vilket jag personligen finner mycket underhållande. Frallan intas sedan under tystnad under det ordinarie morgonfikat, och ingen av notarierna törs knysta ett ljud, eftersom stämningen brukar vara mycket spänd efter de nidska rådmännens ekonomiska dispyter.  

Till saken hör att vi under två dagar har haft en tysk jurist (som jag tror är någon sorts motsvarighet till fiskal) på studiebesök vid tingsrätten, och denne inbjöds naturligtvis storstilat att delta i den stundande frukosthärvan tillsammans med Rassen, Fetto och Hysterika. På plats i fikarummet sneglade alla notarierna på varandra, och den stora frågan vi ställde oss var naturligtvis om den tyske juristen skulle behöva slanta upp för frukostfrallan.

-Det blir fiftiiin krouner, sade Hysterika på svengelska till tysken. -I´m sorry, but I don´t have any Swedish money, svarade tysken, och tog istället fram en euro för att lägga i burken. -How much is one euro då? frågade Rassen. -Ja, it´s not more thän ten krounor iallafall, svarade Fetto. Tysken såg mycket besvärad ut, och till och med Tvillingarna skruvade på sig av obehag. Efter ungefär fem sekunder fick den nya notarien, Maria, nog. Hon fiskade fram en tjugolapp ur byxfickan och steg helt sonika fram till domarnas frallkassa. -It´s on me, sade hon till tysken och petade ner tjugan i burken. Rassen, Fetto och Hysterika stirrade på henne, och vad som hände därefter har jag ingen aning om, eftersom jag var tvungen att lämna rummet för att nästan gå ut och kräkas av skratt. Tjugo spänn var ett jävligt billigt pris för att få se de minerna, kan jag säga, och jag tänker naturligtvis ersätta Maria för divertissemanget.  

Kommentarer
Postat av: Lena B.

Var det Maria som hade skrivit ex.arbete med så rolig titel? Hon verkar vara ett fynd i flera avseenden. Vad gör hon mer?

2006-08-11 @ 17:15:52
Postat av: Fransk Manikyr

OMG!!!


jag älskar dina inlägg!!!!


MVG!

Postat av: Andreas

Passar på att slänga in en fråga...

Har hört ryktet om att HovR har passion för att rekrytera fiskaler från TR inom sin domkrets? Att man hellre väljer någon i sin domkrets än någon från annan del av landet, trots att den lokala kandidaten kan ha sämre notariebetyg och omdöme från lagmannen.

Stämmer det ryktet? Eller är det bara ett av alla rykten som florerar i juristvärlden?

2006-08-12 @ 01:53:32
Postat av: Fröken Lund

Som så många andra anar jag en stundande romans mellan tingsnotarien och den nya notarien som numer introducerats för oss som Maria.

2006-08-12 @ 03:34:28
Postat av: lisa

hur kul det än är att läsa TN blogg händer det viktigare saker här i världen än vardagslunken på TR. För alla er som har lite mer hjärna än att banka in paragrafer och håstad kommer här en länk som ni måste kolla in. Politik när den är som bäst men antar att det få som kommer bry sig...

http://www.suspectpaki.com/2006/08/07/sky-gets-its-arse-kicked.

I dare u to whatch this...

2006-08-13 @ 01:31:49
Postat av: Pontus

Klockren kommentar. Bra att någon vågar kritisera Murdochs felaktiga mediabevakning. Vet inte vem Galloway-snubben är men den mannen vet inte vad ordet diplomati innebär. Det är just sådana människor som behövs vid sådana här situationer.

PS. Maria och TN?

2006-08-13 @ 01:42:37
Postat av: Jonas

Haha dom borde fösa ihop Lars Leijonborg med den mannen så han kunde bli upplyst om judarnas brott. Så kanske man skulle slippa fler liberala israelvänliga ledare i DN etc.

2006-08-13 @ 12:29:37
Postat av: mustaffa

lisa är stolt över att hon läser tidningarna (DN förstås) och bryr sig om vad som händer i världen. Se på lisa så duktig hon är!

2006-08-13 @ 14:44:52
Postat av: Sthlmsnotarien

lisa&Pontus - Så där ja... trevligt att se en länk till en antisemitisk hemsida som propagerar Islamo-fascism. Jösses... vad gäller hjärna så antar jag att era hjärnor har sålt sig till den judehatande extremvänstern. Suck... ni får väl gå ut och slå sönder lite fönsterrutor till helgen som en protest mot att socialbidraget är för lågt för det slöa vänsterpack som inte har lust att ta ett hederligt arbete.

2006-08-13 @ 16:26:38
Postat av: stockholmsnotarien4

Sthlmsnotarien - du slog huvudet på spiken. lisa&Pontus borde landsförvisas, helst till Sibiren....

2006-08-13 @ 17:09:56
Postat av: Mikael

Jonas: Ditt sätt att uttrycka sig avslöjar den osmakliga dubbelstandard med vilken många bedömer händelser i mellanöstern. Oavsett vad man tycker om ett lands politik brukar de flesta sansade människor välja att kritisera regeringen eller andra folkvalada representanter - inte befolkningen, eller, som i ditt fall, (majoriteten av) befolkningens religiösa tillhörighet. Lisa: Politik är inte som bäst när den kommenteras av skrikande hatare.

2006-08-13 @ 17:23:59
Postat av: Jonas

Bara för att det låter så mycket roligare att säga judar istället för Israel, där kan man tala om dubbelstandard, att ständigt gå på tå för något som hönde för 60 år sedan och rättfärdiga det med något från en 2000 år gammal sagobok. Att klanka på att Iran vill skaffa A stridsmedel men att förbise att Israel skaffar detsamama osv. osv...

2006-08-13 @ 18:12:11
Postat av: Goofy

Seså ungdomar, ta det lugnt. Och kom ihåg att skilja på antisemitism och antisinonism. Man kan tycka att judar är människor som alla andra utan att tycka att Israel har en juste utrikespolitik.

2006-08-13 @ 19:50:46
Postat av: klara fina

Att kalla Lisa och Pontus för antisemiter är nog att ta i. Om ni har sett intervjun inser ni nog att det är en viss underliggande satir och att andemeningen är att politiska konflikter är för komplicerade att diskutera under en tio-minuters intervju. Men ärligt talat, det känns som att det som Galloway säger om att nyhetsankaren anser att israeliskt blod är värt mer än palestinskt eller libanesiskt stämmer på många av er.

2006-08-13 @ 21:20:35
Postat av: Lisa

Mustaffa: fekr mikoni ki hasti?

2006-08-13 @ 21:21:41
Postat av: Anonym

ni som är jurister bör väl veta att det krävs ganska mycket för att bli landsförvisad.

2006-08-13 @ 21:24:51
Postat av: Alex

Sen är väl somligas benägenhet att stämpla alla meningsmotståndare för antisemiter just anledningen till varför vi idag ser ett uppsving i - just det - antisemitism, även i Europa. Dessutom råder det väl konsensus om att Israel är en stat som med sin, ehrm, realpolitik(?) rör sig i gråzonen, i en rad bemärkelser.

Men, ärligt talat, är inte mellanöstern något vi helst inte vill diskutera här? Känns som om det är dömt att flippa. Men det är kanske bara jag.

2006-08-14 @ 01:47:14
Postat av: appe apa

hahaha! vansinnigt roligt inlägg! jag kan riktigt se framför mig hur Hysterika fortfarander hoppar jämfota med sammanbitna käkar.

2006-08-14 @ 03:51:26
URL: http://hughgrantochjag.blogspot.com
Postat av: Anonym

gnidna rådmän (eller fiskaler eller notarier eller sekreterare för den delen) kan nog alla känna igen sig i :)

2006-08-14 @ 08:33:15
Postat av: Erik

Snåla personer finns det gott om inom de flesta yrken.

2006-08-14 @ 09:43:02
Postat av: TN i tidningsintervju

Tingsnotarien ska tydligen intervjuas i tidskriften "Legally Prepared" enligt glamourprinsessan. Kanske avslöjar TN äntligen sin identitet?

2006-08-14 @ 09:49:14
Postat av: Erik

--> TN i tidningsintervju

Jag är övertygad om att TN aldrig kommer att avslöja sin identitet. För det första skulle det förta spänningen med bloggen, för det andra skulle han bli kokt hos DV för all framtid.

2006-08-14 @ 11:32:52
Postat av: Sthlmsnotarien

Tidskriften "Legally Prepared?" Du menar inte "Legally Yours?"

2006-08-14 @ 11:41:29
Postat av: Också på Kungsholmen

>>Stockholmsnotarien. Legally Prepared är en systertidning till Legally Yours och riktar sig till studenter. Ytterligare ett sätt för Blend of Consulting (www.blendow.se) att marknadsföra sina kurser på.

2006-08-14 @ 12:51:45
Postat av: Sthlmsnotarien

Oh... Legally Prepared... googlade fram hemsidan. Nice. Känns som att ett livsstilsmagasin för juriststudenter är helt rätt. Den var efterlängtad. Legally Yours har ju onekligen höjt ribban med sina page 3 utvik med unga affärsjurister iklädda enbart en tredelad kostym (alt. den lilla dräkten) och en fet guldklocka på ena handleden. Aldrig har väl vattenkammade luggar och odrägliga leenden varit så sexiga... Ser nu fram emot att få gotta mig i hypokondriska jur. studenters vardag i Legally Prepared...

2006-08-14 @ 14:40:16
Postat av: Anonym

Lassbo bör skicka in en kaninbild på sig själv till Legally Yours

2006-08-14 @ 14:48:43
Postat av: Ellen Keen Edwards

He-he! Nu vet jag vem Tingsnotarien är! Så svårt var det inte att lista ut det om man är uppmärksam... Jag ska inte berätta det för NÅGON. Möjligtvis till Tingsnotarien själv, om jag hittar ett smart sätt!
Åhh, vad spännande!
P.S. Det var värt några dagars efterforskning...

2006-08-14 @ 15:42:56
Postat av: Anonym

Du får väl maila till tingsnotarien. h*ns adress finns ju på sidan.

2006-08-14 @ 15:54:35
Postat av: Ellen Keen Edwards

Ja, fast vem skulle erkänna? Personen ifråga kan ju alltid låtsas oförstående...
Måste komma på ett bättre sätt. hmm...hmm...

Sen finns ju risk att jag har fel. Tingsnotarien kan ju ha förvrängt just de fakta jag forskat på...

Svårt!

2006-08-14 @ 16:04:06
Postat av: Anonym

Du kan ju alltd slänga ut frågan. Sen om h*n erkänner eller inte får du väl se.

2006-08-14 @ 16:20:04
Postat av: Ellen K-E

Ja, Tingsnotarien har ett mail att vänta, men jag ska bara kolla extra, så det inte blir fånigt!

Tingsnotarien, nästa vecka skickar jag dig ett mail! :)
Puss&Kram

2006-08-14 @ 16:33:29
Postat av: Anonym

Galloway är en riktig populist, som halkade in i Bethnal-Green efter det andra Irak-kriget. Han verkar vara mer intresserad av att skrika på olika tv-kanaler, istället för att representera, eller ens vara närvarande, i sin valkrets. Det sagt, han gillade att träffa Saddam, och han var tydligen inblandad på något sätt i olja-för-mat programmet. Dessutom medverkade han i brittiska Big Brother. Jag antar att det är därför Iransk TV gillar honom så mycket.

2006-08-14 @ 17:17:23
Postat av: Mike

Bygg upp en hög mur runt mellanöstern och låt dom slå ihjäl varandra så vi slipper läsa mer om skiten i tidningarna.

2006-08-14 @ 18:23:16
Postat av: Erroorr

Nån som kan se likheten med statliga datasystem?

www.youtube.com/watch?v=tuH-GYUHyQw

2006-08-14 @ 19:38:23
Postat av: Erroorr

Sorry, fel! Denna ska det va:

http://youtube.com/watch?v=ri1OJQOGhXI

2006-08-14 @ 19:41:10
Postat av: Tybalt

När kommer tidskriften legally go fuck yourself?

2006-08-14 @ 21:00:52
Postat av: Erik

--> Tybalt

Har hört att den fortfarande är på planeringsstadiet. Men du kan ju bidra med goda råd till redaktionen.

2006-08-14 @ 23:46:04
Postat av: Nisse

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,871860,00.html

Allt kan hända....vilken "surtant"

Undrar om hon arbetar på Obygdens tingsrätt?

2006-08-15 @ 08:49:13
Postat av: Ellen K-E

Nu är jag 100 säker på vem du är, Tingsnotarien!:)
Roligt!

2006-08-15 @ 09:13:52
Postat av: Nyfiken

Har du mailat och frågat?

2006-08-15 @ 09:52:47
Postat av: Anonym

Varför allt detta snack om vem som står bakom vår älskade TN? Det är väl inget självändamål att ta reda på det? Så Ellen Pellen, lägg av och gör något vettigt istället.

2006-08-15 @ 10:11:05
Postat av: Ellen

Jag kanske tycker det är kul att veta... Stör det dig, får du ju hoppa över det jag skriver, så enkelt var det!

P.S. Är du månne en av "surtanterna" på Obygdens tingsrätt?

Till Nyfiken: Nej, har ännu inte mailat... Nästa vecka. Men tyvärr får ni på sidan inte reda på hur det går. (såvida inte Tingsnotarien själv skriver om det och bannar mig *snyft*, tänk om h*n blir arg...)

2006-08-15 @ 10:26:33
Postat av: Lagman, Obygdens TR

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,871860,00.html

Hon sitter på Obygdens tingsrätt!

Postat av: Sthlmsnotarien

Vad gäller Aftonblaskans artikel kan man konstatera följande:
- Det är fråga om en domstolssekreterare vilket "journalisten" döljer/ljuger om för att få en smaskig rubrik.
- Personligen anser jag att det är ett fullständigt vansinnigt övertramp av aftonblaskan att publicera skiten. I princip så pekas en enskild kvinna ut (den domstol hon arbetar på har haft ett krismöte om det hela - det kommer inte att ta lång tid att spåra kvinnan med säkerhet). Hur många prostituerade hängs ut i tidningar på det viset? Helt vansinnigt.
- Samma PK-tidning som konsekvent vägrar att publicera namn och bild på de mest förhärdade och perverterade brottslingar - tycker att en kvinnlig prostituerad (som arbetar som sekreterare i statlig sektor) skall hängas ut i och med att det blir en bra rubrik. Fy tusan.
- Givetvis skall man inte sköta den typen av affärer på arbetstid. Men samtidigt. På ett personligt plan finns det en hel del andra personer som begår brott som hellre borde pekas ut och hängas ut. Men hyckleriet har ju sällan några gränser bland svenska journalister.

2006-08-15 @ 16:39:05
Postat av: Karolina på Glamourbloggen.se

Nästa nummer av tidskriften Legally Prepared (där jag och Tingsnotarien är intervjuade i ett reportage) kommer ut i slutet av september och delas ut gratis till alla juriststudenter i Sverige, Norge, Finland, Island och Danmark.

Tidningen är inte på planeringsstadiet, det kom ut några nummer redan förra läsåret. Hur många vet jag inte men i alla fall ett, det är jag säker på för jag läste tidningen i bilen på väg mot släktens traditionella påskfirande i Älvdalen.

2006-08-15 @ 16:46:36
URL: http://www.glamourbloggen.se
Postat av: Erik

Karolina på Glamourbloggen.se:

Om du tittar alldeles ovanför mitt förra inlägg så ser du att jag inte syftade på att det va 'Legally Prepared' som var på planeringsstadiet.

2006-08-15 @ 17:18:17
Postat av: Erik

Sthlmsnotarien:

Håller med om att man vill försöka få det att låta som det skulle kunna vara en domare.

Men i övrigt, hur skulle man utformad artikeln tycker du? Skulle man låta bli att skriva att det var en TR i mellansverige, eller vad menar du? Media fyller ju sin funktion i samhället gnm att informera medborgarna. Likaså en kontrollfunktion gentemot stat och förvaltning.

2006-08-15 @ 17:26:44
Postat av: legally suck

ha ha, har inte varit på aftonhoran än men är det en domstolssekreterare så är det ett nytt lågvattenmärke av guds nåde

vilken tidning vill man helst inte bli hittad död med förresten? aftonbladet eller legally prepared?

2006-08-15 @ 17:32:59
Postat av: JR

>>Erik

Det står ingenstans i aftonbladet att det är en tingsrätt i mellansverige.

2006-08-15 @ 17:53:37
Postat av: Erik

--> JR

Ok, det stod visst "en domstol i mellansverige", första meningen i den mindre ingressen. Förändrar inte sakfrågan.

2006-08-15 @ 18:33:20
Postat av: Idén

Se till att publicera rubbet i en bok. Med lite schyssta illustrationer kan det bli en storsäljare.

2006-08-15 @ 18:47:58
Postat av: Anonym

Värmland eller Västmanland är det.

2006-08-15 @ 19:08:34
Postat av: Anonym

Legally Preperad-tidningen, för juridikstuderande, ska alltså intervjua Lassbo.

Den tidningen bör väl om någon vara intresserad att ta reda på sanningen om hennes framgång. Annars är det oerhört dålig research!

2006-08-15 @ 19:11:25
Postat av: gonzo

Det är uppenbart att det är fråga om en domstolssekreterare eller annan icke-dömande personal som har sålt sex. Särskilt som Aftonbladet tidigare benämnt en sexköpande notarie för "domare". Det är för övrigt ingen TR det är fråga om.

2006-08-15 @ 19:26:54
Postat av: Anonym

Det rör LR i Stockholm. Jag jobbar där och fick info om det idag.

2006-08-15 @ 20:32:40
Postat av: Fru F

Wunderful, fantastico, jag känner så väldigt väl igen det där med kronor till fikat och plötsliga gäster :-D

2006-08-15 @ 22:17:40
Postat av: Karolina på Glamourbloggen.se

Erik: Ja nu såg vad jag du syftade på! =)

Anonym: Jag HAR redan intervjuats för Legally Prepared, och bilder är fixade också. Om du tänkte spama redaktionen med mail i stil med "Juridikstudent använder stulna bilder" och "Juridikstudent poserar i bikini" så får du nog skynda dig på. Det kan till och med vara försent. Du får nog skicka 100 mail redan ikväll så de garanterat hinner fram. Och varför inte skicka en kopia av varje mail till Ebba von Sydow? Jag tror hon är jätteintresserad av spam.

2006-08-16 @ 00:56:58
URL: http://www.glamourbloggen.se
Postat av: Anonym

Varför ska man skicka mail till Ebba von Sydow? Dessutom tror ju märkligt nog så många tidningar på dina lögner!

2006-08-16 @ 08:37:45
Postat av: Anonym

Vilka lögner åsyftas på den bloggen?

2006-08-16 @ 10:26:07
Postat av: Anonym

Lassbo, nej jag tänker inte spama redaktionen. Jag har dock egna idéer om hur problemet ska uppmärksammas och VET att det kommer att ske.

2006-08-16 @ 11:45:43
Postat av: Helle

Är du sur på Ebba, Karolina?

2006-08-16 @ 12:46:11
Postat av: Blondie

Lassbo gräver ner sig allt djupare. Grodorna pluppar ut både här och där, och av kommentarerna på damens blogg kan man utläsa att människan är nära ett nervöst sammanbrott...(border-line kanske?!) Jag myser och bara väntar på nådastöten som får Miss Piggy Lassbo på fall :)

P.S. Klart Lassbo är sur på Ebba. Ebba har ju precis tagit avstånd från princessan och poängterat att Lassbo INTE längre är krönikör på tidningen. HE-HE

2006-08-16 @ 13:40:07
Postat av: Trött på Lassbo nu

Att diskutera med Lassbo är som att kasta pärlor för svin. Hon är och förblir en pajasfigur i mina ögon. Hon påminner faktiskt om en dokusåpatjej, mediekåt men förstår inte att hon betalar ett högt pris i längden. Tycker nästan lite synd om henne...

2006-08-16 @ 14:15:47
Postat av: Ellen

Det var en klockren kommentar om Lassbo! Ordet diskussion hör inte till Lassbos vokabulär. Allt är bara påhopp och det är så synd om den stackars flickan som är så missförstådd. *kräks*

Nä, tacka vet jag Tingsnotarien och de superunderhållande inläggen. Man blir ju helt beroende. Avvänjningsklinik, någon?
Längtar redan efter nästa berättelse.

2006-08-16 @ 15:06:42
Postat av: Boxarjuristen

Sluta gnäll på Lassbo nu, hon har ett underhållningsvärde som ingen annan. Senaste inlägget om att den mediala makten i sverige delvis innehas av Lassbo är banne mig det roligaste jag hört. Tjejen har uppenbarligen ett sinne för humor. Har ingen spekulerat i möjligheten att Lassbo precis som TN är en fiktiv konstruktion. Ett skapat fenomen utan verklighetsanknytning. Inte helt omöjligt....

2006-08-16 @ 15:38:34
Postat av: Vikarien

Nej Lassbo finns på riktigt, vi började juristutbildningen samtidigt i Uppsala. Då hade hon emellertid brunt lockigt hår och glasögon...

2006-08-16 @ 16:11:02
Postat av: Anonym

Haha, ja tänk om Lassbo är ett slags socialt experiment, det skulle ju förklara ett och annat...

2006-08-16 @ 16:11:15
Postat av: Sara A

Lägg ner tjafset om Karolina Lassbo. Alla behöver inte älska alla. Hon verkar vara tillräckligt smart för att fatta det men frågan är om ni är det?

2006-08-16 @ 16:51:51
Postat av: Erik

Men egentligen, vad är det Lassbo har gjort er som gör att ni baktalar henne så fort tillfälle ges?

Jag har undrat det tidigare. Men ingen har givit något vettigt svar på frågan så det börjar kännas lite löjligt.

Vad har hon gjort? Brännt ner er studentlya, ätit upp er hund...? Tell me!

2006-08-16 @ 17:01:05
Postat av: lassboprincipen

Jag tycker att hon är grymt komisk. Hon får mig ofta att tänka på:

"Jag har aldrig haft fel! Eller jo; en gång hade jag fel. Det var när jag trodde att jag hade fel och det sedan visade sig att jag hade rätt..."

2006-08-16 @ 18:05:37
Postat av: mmm

Kan inte någon av er starta en gnäll-på-lassbo-blogg för att diskutera hennes senaste tillkortakommanden och hur korkad, blond, fjantig, dålig på upphovsrätt (osv osv) hon är. Hälften av kommentarerna här verkar handla om henne. Den besatthet av att kommentera henne som finns här är besynnerlig.

2006-08-16 @ 18:05:46
Postat av: Karolina på Glamourbloggen

Helle: Nej jag är varken sur eller på något sätt emot Ebba von Sydow. Att jag inte skulle skriva så många krönikor i VR förstod jag redan från början, och jag fattade redan innan Resumés artikel att jag inte skulle skriva fler på ett tag. Karriärsidorna i tidningen är nämligen "sålda" till karriärtidningen Attention, det är deras reportrar som numera fyller ut karriärsidorna (där jag har haft några krönikor).

Anonym långt där uppe: Varför man (inte) ska skicka mail til Ebba är för att Ebba är vansinnigt trött på att få spam av någon galning som kallar sig för t ex "Trollet Kalas" och "Nisse Valter", som skickar konstiga och osammanhängade mail om vilken dålig människa jag är. Ingen fattar vad mailen går ut på eller vad människan vill, det är bara tröttsamt. Samma människa skickar även spam till andra företag och tidningar om mig.

2006-08-16 @ 18:50:18
URL: http://www.glamourbloggen.se
Postat av: Anonym

Ur Karolina Lassbos blogg:

Hej Karolina, Är griftefriden tvingande? Jag kan ju välja att donera min kropp till forskning, eller mina organ till eventuella behövande - men finns det något som hindrar att jag till exempel donerar min kropp till nekrofiler som vill använda den när jag inte längre har något behov för den? Det här låter som om jag driver eller skämtar, men jag är fullständigt allvarlig. Och nyfiken!
Hälsningar Micke Kazarnowicz

2006-08-16 @ 18:52:37
Postat av: Fröken Lund

Kan inte jante-Sverige bara lägga ner snacket om Karolina Lassbo? Det börjar bli dödligt tjatigt och jag förstår inte varför hon verkar provocera så många.

Som någon sa här ovan; alla kan vi inte älska alla.

Jag är mer intresserad av att veta vem tingsnotarien är. :-)

2006-08-16 @ 19:24:42
Postat av: Fiskal Fis

Jag förstår inte heller vad det är som är så otäckt med denna kvinna Lassbo? Läser man kommentarerna i denna blogg så kan man tro att hon är kannibal eller något i den stilen. En del har inställningen "Nu-ska-vi-trycka-ner-henne-och-avslöja-bluffen-och-visa-alla-vilken-avskyvärd-människa-hon-är"... Så vad är problemet?
I hennes blogg finns det recept på kanelbullar, kläder, någon form av dagbok och en och annan rolig bild. Jag förstår verkligen inte vad som är så provocerande? Har jag missat något? Ligger det recept på människofötter någonstans om man klickar på någon hemlig länk?

Eh..?

2006-08-16 @ 19:49:19
Postat av: Anonym

Det som stör tror jag är just hur hon utan lov tar för sig av diverse material.

2006-08-16 @ 20:34:24
Postat av: legally suck

ha ha typiskt missnöjda trista jurister att vara avundsjuka på Lassbo för hon har redan börjat dra in pengar på banners

2006-08-16 @ 23:38:44
Postat av: Mike

Jante Jante Jante

Jante

2006-08-17 @ 01:09:11
Postat av: Fiskal Fis

Jag tror det främst att det är en (1) (läs: EN) person som stör sig på att "hon tar för sig av diverse material". (Ja Lassbo alltså). Det är den där där Funpic-människan, h*n som brukar sulla ner Tingsnotariens blogg med en massa tjat om Funpic och gamla vykort och allt vad det heter.

Seems like no one else care...

Sköt dig själv och skit i andra, det är så det funkar bäst.

2006-08-17 @ 01:14:53
Postat av: Tjuren Hur

Tycker Aschberg som journalist numer har ungefär lika mycket cred som Daniel Nyhlén. Inte undra på att han skriver för aftonblaskan.

Lassbo rocks! Då inte för vem hon är utan snarare för att hon på något vis lyckas få så många besatta av henne. Är det inte någon som kommenterar hennes inlägg så är det någon som kommenterar de som kommenterar henne, så även jag nu. Komiskt.

2006-08-17 @ 02:47:08
Postat av: Blondie

Till Erik, Fiskal Fis, Fröken Lund och några andra:

Vad jag vet är inte Lassbo kannibal och inte har hon ätit upp min hund heller... Och det är inte kanelbullarna eller kläderna på bloggen som stör mig.
Det som stör mig är hennes tjat om den positiva nationalismen, skämten och fullständiga okunskapen om det som drabbat Libanon, påhopp på gravida kvinnor och helt vansinniga uttalanden om tsunamin. Bland annat!
Men ja, låt oss sluta diskutera BarbieLassbo nu!
Och ett tips till dig Lassbo - när du kommenterar här - skit i att skriva om dig själv, om hur synd det är om dig och om vilka påhopp du utsätts för, så tror jag du slipper minst hälften av alla kommenatarer om din intelligens (eller avsaknad av den...)

Jag skriver på kampanjen för "prata inte om Lassbo".

2006-08-17 @ 08:07:48
Postat av: Anonym

Att inte bara en person stör sig på henne är väl uppenbart?

2006-08-17 @ 08:25:18
Postat av: Valle

Tingsnotariens blogg MÅSTE vara med!
Det är ju en given vinnare!
Anmäl och rösta nu!


http://aretsblogg.se/

2006-08-17 @ 08:48:37
Postat av: viktoria (det är dock inte mitt riktiga namn!)

Håller helt med Blondie. För övrigt pratade hon ju om den positiva *national*socialismen, vilket ju är lite värre än enbart positiv nationalism... Även om det var ett skämt (eller ett utslag av den berömda Lassboska ironin) så var sättet hon hanterade den efterföljande diskussionen på, med bl.a. uttalanden om facklor i gaskammaren, på gränsen till stötande.

Visst kan man tycka olika i sak, och som poängterats ovan, alla kan inte älska alla. Det accepterar jag till fullo. Det som är störande är dock att alla försök till saklig diskussion med Lassbo resulterar i att hon

1) kommer med ännu mer plumpa påståenden när hon försöker ta sig ur den knipa hon försatt sig i, och/eller
2) viftar undan kritiken/argumenten med avundsjukeargumentet.

De oförargliga kanelbullerecepten och de "lånade" bilderna från Funpic är alltså inte det jag upprörs av.

Det är dessutom lustigt att Lassbo ofta syrligt påpekar när någon kommenterar anonymt till henne på den här bloggen , då hon själv villigt erkänner att hon brukar skriva inlägg under andra nicks. Tror hon att bara för att det står ett avsändarnamn på meddelandet, detta är personens namn IRL?

2006-08-17 @ 09:18:53
Postat av: Blondie

Victoria:

Naturligtvis menar jag nationalsocialismen. Kanske lite för långt och otäckt ord för mig... Freudiansk felsägning, för positiv nationalism är ju verkligen inget fel på! :)

Kanoninlägg av dig, Vickan. Håller med fullständigt!

2006-08-17 @ 09:41:11
Postat av: lé föredragandé

Bläää.. sluta prata lassbo här. Ungefär lika upphetsande som att titta på radiobaletten.

2006-08-17 @ 11:30:41
Postat av: Joel

"Årets blogg"-tävlingen som Valle nämnde verkar ju inte speciellt seriös.

Jag har visserligen bara kollat vilka bloggar som är anmälda och sedan under "Frågor och svar" men det oseriösa intrycket förstärks i och med att juryn är så anonym och man hela tiden söker nya medlemmar till den samt att pengarna som kommer in (nära hälften av vad det kostar att registrera sig) eventuellt kommer användas till prispengar om det behövs.

Utsågs inte "årets bloggare" för inte så länge sedan? Är det skillnad på "årets bloggare" och "årets blogg" eller var det ihopbuntat vid det tillfället?

2006-08-17 @ 12:22:17
Postat av: Valle

oj då... kollade nog inte upp det ordentligt. Sorry!
Hörde talas om det och tänkte att det vore bra, men vad är det för en konstig tävling som kostar pengar? Nä, strunt i den!

2006-08-17 @ 12:59:16
Postat av: Diddy

Kommentarordningen (även om Sten Sture inte är lika aktiv längre):
1. Glad läsare välkomnar ett nytt inlägg från TN

2. Surglad (Jo, det är ett ord) läsare nickar igenkännande åt absurditeterna på Tingsrätten.

3. Någon påstår sig veta vem TN är.

4. Någon hävdar att ovanstående inte alls vet vem TN är.

5. a) Någon har synpunkter på ett juridiskt begrepp/problem som har tagits upp i bloggen vilket leder till en lång diskussion mellan välkända nicks.

5. b) Någon slänger ut en fråga av metafysisk karaktär eller lagom proveocernade för att det ska leda till en diskussion som jag endast förstår hälften av.

5 c) Någon (oftast äldre) yrkesverksam jurist pekar på sakernas naturliga ordning och att det "alltid har varit så" samt att man får vänja sig vid att lägga ifrån sig sin Game boy och faktiskt jobba ute på domstolarna eller byråerna.

6. Lassbos namn nämns, många går igång. Korpar flyger till färska sår.

7. Lassbo svarar.

8. Newbie hittar hit och säger att det är den roligaste bloggen de har läst.

9. Inaktivitet råder, därefter efterlyser någon ett nytt inlägg.

2006-08-17 @ 15:29:26
Postat av: boxarjuristen

10. Sedan dyker jokern Diddy upp och raserar världsordningen, rakt genom guarden på alla stackare.

2006-08-17 @ 15:47:31
Postat av: Rakel

Legally yours kan knappt stava till juridik. Ryktet sager att de till och med hamnat i brak med Juridiska foreningen i Lund efter att ha brutit mot avtalet de hade med desamma, samt forsokt blasa flera andra studentorganisationer, daribland Elsa, pa pengar. Inte riktigt vad man forvantar sig av en juridisk tidsskrift. Att sen legally prepared ar en slags fackversion av veckorevyn behover vi kanske inte ens ga in pa...

2006-08-17 @ 15:49:38
Postat av: lé föredragandé

Diddy: hehe spot on!
Saknar Sten Stures hybrisinlägg och klarsynta kommentarer som viner som linjalsnärtar (av plast) över fingrarna.

2006-08-17 @ 15:52:44
Postat av: Diddy

>>> boxarjuristen

Förvisso, jag tog med mig mitt A-game idag.

2006-08-17 @ 17:12:35
Postat av: djurist

Diddys lista är helt ok men det finns en mer universell som fladdrat runt ett tag, läs den här t ex:

http://www.annoyances.org/exec/show/article09-208

2006-08-17 @ 19:59:43
Postat av: Karolina på Glamourbloggen

Blondie: Jag har aldrig "tjatat om postitiv nationalsocialism". Som du säkert vet så fick jag frågan i en kommentar (i Silverfiskens blogg, inte ens min egen) vad som utgör positiv nationalsocailism, om det nu skulle finnas negativ? Självklart finns det varken positiv eller negativ nationalsocialism, men OM man skulle göra en filosofisk språkanalys av begreppet (alltså ordet nationalist i kombination med socialist) så är det ganska enkelt att fantisera fram möjliga tolkningar. Det jag gjorde var ett humorisktikt skämt i största ironi om vad som i såna fall skulle kunna utgöra positiv, negativ och neutral nationalsocialism. En seriös filosofisk språkanalys skulle knappast innehålla exempel med Stig-Helmer eller Ulf Lundell, och att det var ett ironiskt skämt borde de flesta ha förstått, men vill man inte förstå så är det lätt att inte göra det.

Och dessutom tycker jag det är helt okej att göra narr av (och skoja om) Hitler, så länge man inte skojar om offren. Man ska kunna skoja om allt, i alla fall i de lägen de passar.

För överigt är jag mäka trött på allt &%/%&%¤&/ tjat om nationalsocialism. Jag vill inte vara med i någon slags nationalsocialistdebatt, och har aldrig velat, eftersom jag inte är intresserad av ämnet. Men tyvärr så måste jag hela tiden försvara mig för att folk ens ska vilja försöka fatta att det var ett stort skämt. Så lägg av och dra upp skiten.

2006-08-17 @ 20:16:14
URL: http://www.glamourbloggen.se
Postat av: djurist

Om man då fortsätter Lassbos intressanta krumbukter kan man ju i stället ta itu med till exempel begreppet pedofil. Dissikerar man det ordet så betyder det egentligen kärlek till barn och det kan väl inte vara fel med det? Alltså är det inte bara nationalsocialister som plötsligt blivit ok, pedofiler måste ju också vara nånting man kan diskutera om det är bra eller dåligt.

Eller?

Fast för min del tycker jag allt blir mycket enklare om man diskuterar orden utifrån vad de brukar användas som, en nationalsocialist har en fascistisk och rasitsisk ideologi som ingen vettig människa kan hålla sig neutral till och en pedofil förgriper sig på barn.

Så snaälla Lassbo, vill du hålla på med såna där småbarnslekar som att diskutera varför saker heter som de gör så skriv då i stället om varför bord heter bord och inte stol. Då kommer du att tråka ut folk i stället för att göra dem förbannade och i ditt fall är det nog lugnast så.

2006-08-17 @ 21:53:09
Postat av: Blondie

Lassbo - ärligt talat! Dra åt helvete med dina skämt! Ingen skrattar!
Nu är i alla fall jag säker på att du verkligen är ett urblåst osäkert självgott as som helt saknar empati och taktkänsla!

2006-08-18 @ 08:26:44
Postat av: Goofy

Bara för att bevisa att Diddy har rätt: TN, för helskotta, ge oss ett nytt inlägg!

(Och så har vi den där gamla roliga sanningen att om en tråd får hålla på tillräckligt länge så landar den till sist alltid i en diskussion om nazism - här liktydig med pro- eller anti-Lassbo.)

2006-08-18 @ 08:39:04
Postat av: Ellen

JA! Ett nytt inlägg nu! ABSTINENS! PUSS&KRAM

2006-08-18 @ 08:43:15
Postat av: Marc Anthony

Lassbo:

Är du trött på nationalsocialistsnacket så är det ju bara att du erkänner:

Du förväxlade begreppen nationalism och nationalromantik med nationalsocialism och du visste inte att nazism var en annan benämning på nationalsocialism.
Det har alla förstått och det framgår av de initiala inlägg du skrev. Ingen tror att du har några Nazisympatier, du är helt enkelt bara obildad, vilket är synd men inte straffbart.

Istället för att erkänna (no biggie- alla har gjort bort sig någongång) trasslar du istället in dig i ett nät av lögner, dåliga förklaringar (som absoluit ingen går på) och plumpa försök till humor. Tragiskt.

Nu har du dock stått för stor humor när du har registrerat Karolina Lassbo som varumärke. Yikes!

2006-08-18 @ 08:49:58
Postat av: Anonym

Har Lassbo registerat det som varumärke?! *s* Då blir det ju ännu roligare.. Hon blir arg för att saker hon skriver diskuteras och så vidare, men det är ju självklart att affärsidéer och offentliga personer med mera ska granskas.

Vad är affärsidén? NU är de ju inte heller något snack om att bloggen är kommersiell och att hon således också tjänar pengar på sina dumheter och sina egna sätt att tolka lagar och svar.

Vad ska hon göra med den där andra sidan som redan finns i hennes namn blir intressant att se.

2006-08-18 @ 09:30:55
Postat av: Mike

Men suck - förstår ni så kallade Lassbohatare inte hur löjligt genomskinliga ni är.
Den absoluta majoriteten av er är avundsjuka, resten är "trollers".

Lassbo är snygg, företagsam, "känd", kombinerar juridikstudier med tämligen hårt arbete, tjänar pengar på detta arbete, är blond OCH hyfsat smart.

Tacka fan för att kvinnliga juridikstuderande hatar henne mer än alla sälklubbare, självmordsbombare, pedofiler och telemarketers i hela världen.

Du skall inte tro att du är något.
Du skall inte tro att du är lika god som vi.
Du skall inte tro att du är klokare än vi.
Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
Du skall inte tro att du vet mer än vi.
Du skall inte tro att du är förmer än vi.
Du skall inte tro att du duger till något.
Du skall inte skratta åt oss.
Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
Du skall inte tro att du kan lära oss något.

Visst är jantelagen underbar...

2006-08-18 @ 12:02:25
Postat av: anonym

Citat från Karolina Lassbos senaste inlägg:

"Självklart finns det varken positiv eller negativ nationalsocialism[...]"

Ja, vad säger man?

Lassbo glömde dessutom nämna att anledningen till att frågan om det fanns en positiv nationalsocialism ställdes till henne av Silverfisken, var att hon i ett tidigare inlägg, på eget bevåg, uttryckt att konstnären Markus Andersson inte var nationalsocialist, iallafall inte i negativ mening.

2006-08-18 @ 12:11:41
Postat av: Till Mike

En av mina största kvinnliga förebilder är en fd lärare på juristprogrammet. Hon är ung, blond, snygg, företagsam, arbetar hårt, tjänar mycket bra (iaf numera då hon övergått till arbete inom privat sektor), är oerhört intelligent. Hon är dessutom rolig, snäll och fantastiskt inspirerande!

Så säg mig Mike, tror du verkligen att alla Lassbos meningsmotståndare är avundsjuka på henne, och att det är därur all kritik mot henne stammar?

2006-08-18 @ 12:24:39
Postat av: Mike

Nej du har rätt - 90% är per definition inte alla.
Det är å andra sidan jävligt många.

2006-08-18 @ 12:36:08
Postat av: Hur luktar det Mike?

Mike:

90% Lassbohatare och resten "trollers" - så nyanserat.

Brun - färgen din näsa får när du kör upp den i "Lassies" rumpa.

2006-08-18 @ 12:58:36
Postat av: Mike

Faktum är att jag bara varit inne på hennes blogg en gång, läser den inte, bryr mig inte ett piss om mode, känner henne inte.

Å andra sidan är jag synnerligen bekant med jantelagen. Eventuella fekala dofter kommer från nyss nämnda lag och dess proponenter.

2006-08-18 @ 13:03:11
Postat av: Blondie

Mike, oh Mike!

Är du månne dyslektiker? Ta och läs inläggen igen, vetja! Det är Lassbos kommentarer om facklor i gaskammaren, virrvarr av bortförklaringar och definitioner av nationalsocialismen m.m. vi hatar...
Och Jantelagen är totalt malplacerad här.

Jag är också blond, snygg och framgångsrik, så avundsjuk är jag inte, men jävligt irriterad på Lassbos korkade grodor.

Det där med avundsjuke-argumentet är ju som med ägget och hönan, går ju aldrig argumentera med någon som skriker avundsjuk efter varje försök till disskussion.

Så, Mike, återvänd dit där du hör hemma - i Lassbos röv.

2006-08-18 @ 13:31:21
Postat av: Anonym

Instämmer helt med Blondie.

Jag är inte heller avundsjuk på Lassbo men irriteras över hur hennes grodor, hur hon själv sökt offentligheten men inte tål att granskas och det inte ens när det är saker hon själv sagt, hur hon verkar tycka att det som gäller andra inte gäller henne och inte minst hur det kommer sig flera gånger att hon hävdar en sak och de personer hon hänvisar till eller citerar säger en helt annan sak när man själv frågar vad de sagt till henne.

2006-08-18 @ 14:47:44
Postat av: Jonas

Varför i hela friden ska Lassbo granskas, och varför granskas så hårt? Hon är knappast någon statligt anställd tjänsteman eller företags VD. Nej skärp er ni som håller på och hackar på Lassbo och analyserar hennes ord och förehavanden fram och tillbaka, det blir bara löjligt. Hon är bara en vanligt juriststudent som har en blogg. Jag förstår inte hur ni orkar uppröra er så mycket. Låt tjejen vara ifred.

2006-08-18 @ 18:18:20
Postat av: Sthlmsnotarien

Jag kan inte låta bli att få intrycket att det är en person som dels i annonyma inlägg, dels nu med diverse signaturer skriver i princip samtliga anti-glamour inlägg. Måste säga att det inte verkar helt sunt att fokusera så mycket energi på en person. Det luktar sinnessjukdom här. Frågan är om inte tingsnotarien borde röja bort de värsta psykopatinläggen?

2006-08-18 @ 20:44:25
Postat av: Gilla

Blondie (och dina andra signaturer)!
Förstår att du är ute efter nån sorts offentlig slakt av Lassbo Vad är syftet?
Skulle du bli lyckligare då?
Visst, hon har uttalat sig dumt och klumligt ibland. Och det har hon fått tugga i sig. Många gånger om.
Men.
Din retorik börjar bli desperat, tjatig och otrevlig.
Jävligt otrevlig.
Och säger mer om dig själv än om Lassbo.
Faktiskt.

2006-08-18 @ 21:21:01
Postat av: Nisse

Ja, varför hålla på och hacka på Lassbo. Hon skriver i en blogg som helt enkelt är en sorts dagbok. I den tar hon upp saker som berör henne: mode, juridik, kakor, motsättningen mellan livet på landet och i storstaden etc. Ibland är hon rätt underhållande, exempelvis när hon mycket självutlämnade beskriver att hon trånar efter snubbe som ser ut som Göran Hägglund (!). Det verkar överdrivet och fixerat att hålla på och analysera hennes texter som om de vore bibelord. Håller med om att de personer som förefaller hatiska inte gör ett helt balanserat intryck.

2006-08-19 @ 10:06:56
Postat av: uttråkad jur stud

Typiskt trista jurister att hålla på och älta en sån skitsak som Lassbos blogg och hennes eventuella luckor i allmänbildningen, den verkar inte ha några större ambitioner om man säger så, hon har kommit på att hon kan tjäna några tusen i månaden på att hypa lite livsstilsprodukter samtidigt som hon framhäver sig själv lite, kanske kommer det vara bra för henne i framtiden, kanske inte, so what? Jag tänker inte läsa den och det behöver inte ni heller göra. Starta en egen blogg om ni är så jävla bra och intressanta då, av flera anledningar tvivlar jag på det.

Förresten finns det ingen möjlighet att skicka såna kommentarer på Lassbos blogg?

2006-08-19 @ 14:08:32
Postat av: Fiskal Fis

Lassbo har förhandsgranskning av kommentarer i sin blogg, jag förstår att det inte är lika skoj att hacka på henne i hennes blogg. Eller rättare sagt, det är omöjligt. Hon publicerar det hon vill publicera.

Jag kan även hålla med om att vissa personer (person?) i den här bloggen verkar lida av någon slags förföljelsemani när det gäller Lassbo. Betydelsen och innebörden av hennes ord verkar tas på lite för stort allvar. Kanske dax att skriva in sig på någon avdelning? Skaffa en hobby? Skaffa en egen blogg? Skaffa en hund? Eller varför inte skaffa sig ett liv utan Lassbo. Jag har hört att det finns fina 12-stegs-program att följa när det gäller att vänja sig av med saker och ting.

2006-08-20 @ 15:04:20
Postat av: Fröken Lund

Håller fullkomligt med de senaste fem inläggen (från sthlmsnotarien till Fiskal Fis).

Lägg nu ner det bajsnödiga försöket till offentlig slakt och låt kommentarerna handla om något trevligare.

(Oj, sa jag bajsnödig)

2006-08-20 @ 16:16:43
Postat av: Linus

Vill man hacka på Lassbo finns ju en tråd om henne i Flashback.

2006-08-21 @ 08:30:48
Postat av: Blondie

Hi-Hi!
Till er i de föregående sju inläggen: Ni är ju patetiska. Äntligen har mitt lilla experiment lyckats, och det tog inte lång tid... He-he!
Jag hackar på Lassbo, och vad händer nu? Ni hackar på mig, med ännu värre påhopp! Snacka om att kasta sten i glashus (eller var det facklor i gaskammaren. :))
Och nej, jag har endast ETT alias här, till skillnad från er älskade stackars Lassbo som själv har erkänt att hon har flera.

2006-08-21 @ 08:38:46
Postat av: Blondie

På Lassbos blogg har jag en annan signatur. Och jag gör inga övertramp direkt (eller förstår hon bara inte kritiken), för de flesta av mina inlägg släpps igenom...

2006-08-21 @ 08:41:56
Postat av: Ellen

Snälla Snälla Tingsnotarien!
Ge oss ett inlägg!
Börjar klättra på väggarna snart.

Puss&Kram

2006-08-21 @ 09:17:02
Postat av: Anonym

Jag är så trött på alla självcentrerade människor som dras till den här branchen!

2006-08-21 @ 21:18:10
Postat av: Biträdande jurist i obygden

Jag lider svårt av abstinensbesvär. Var är Du TN? Hela sommaren längtade jag att få se mer av den slutna domstolsvärlden genom TN.s skrattspegel. Bli bekräftad att det inte är jag som är sinnessjuk som regarerar på absurditeterna runt mig. Jag kan inte riktigt känna någon arbetsglädje längre när jag inte kan ty mig till TN. Jag skiter fullständigt i Lassbo. Jag vill inte ha reda på vem Du är TN. Jag vill bara ha mer. Vad för idiotgrejer har dårfinkarns runt Dig nu hittat på? Har de skämt ut sig och hela domstolsväsendet på något ytterligare raffinerat sett? Fattade tysken vad som hände?

Det är bara du TN som gäller.

2006-08-21 @ 21:25:21
Postat av: Anonym

Det stavas branschen

2006-08-21 @ 22:53:48
Postat av: Erik

Det fattades bara att någon tomte skulle anmärka på stavningen. Suck!

2006-08-21 @ 23:18:33
Postat av: Mike

Måste va en sån där petimetertant vi hade massor av när jag pluggade juridik...

2006-08-21 @ 23:43:36
Postat av: Sten Sture

Anonym fem steg upp: "JAG är så trött på alla självcentrerade människor...". Fullständigt strålande!

2006-08-22 @ 09:29:20
Postat av: Anonym

Svenska språket är juristens främsta verktyg

2006-08-22 @ 19:35:01
Postat av: Anonym

svenska språket är juristens främsta verktyg... när kunskaperna sinar?

2006-08-22 @ 21:13:43
Postat av: Anonym

Svenska språket är juristens främsta verktyg oberoende av kunskaperna

2006-08-23 @ 08:08:50
Postat av: Jur. stud i stud. stad

Svenska språket är den svenska juristens främsta verktyg om vi ska vara riktigt noga.

2006-08-24 @ 15:34:59
Postat av: Anonym

->

Svenska språket är den svenska juristens främsta verktyg om vi skall vara riktigt noga.

2006-08-25 @ 13:17:59
Postat av: yahoo

[URL]http://www.yahoo.autorita.org[/URL] http://www.yahoo.autorita.org

2006-10-10 @ 08:48:37
Postat av: google

[URL]http://www.google.sollazzo.org[/URL] http://www.google.sollazzo.org

2006-10-15 @ 14:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

P.g.a. spam kommer alla kommentarer innehållande mer än en länk att granskas innan de läggs ut
Tingsnotarien förbehåller sig rätten att citera kommentarerna